- grafiskt finurligt

177762-423image424


Jag gillar det här grafiska finurliga! Måste dock erkänna att jag tycker att klockan är ganska ful - men idén är tummen upp.

Text kommer här (hinner inte översätta just nu): Clock by Jean Pierre Vitrac, part of his 1973 Imbroglio range of calendars, where the graphic language of abstracted numbers reveals the selected date when circled by the magnetic cursor.

Vitrac continues the philosophy with his design for
Imbroglio clock. The clear rotating disc provides an ever-changing graphic, whilst the time can be measured by a subtle cursor at the perimeter. On every hour, the jumbled pattern reveals the time with alignment of the appropriate numeric character.

Kommentarer
Postat av: art[e]fact

Idén var jätekul! Men som du säger, kanske inte så jättekul :)

Postat av: Lisa

Har du sett den där klockan som hänger i taket på Umeå Universitet (har jag för mig att det var) alltså om du har sett den på bild eeller på tv menar jag. Den var digital i jätteformat och siffrorna hängde i trådar och ändrades med tiden. Svårt att beskriva och jag kommer inte ihåg namnet på killen som stod för konstverket, men snyggt var det!

2007-04-19 @ 10:18:04
URL: http://mittlillahus.blogspot.com/
Postat av: scrolla

Näe, den har jag verkligen inte sett. Men tack för tipset - måste googla! :)

2007-04-20 @ 09:14:09
URL: http://www.scrolla.blogg.se
Postat av: Antonioanja

You will be hearing from me soon. Thanks

2009-06-26 @ 08:01:07
URL: http://antonioanja.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback