- lysande tavla för ett ekofritt rum

177762-112

Vid ett lyft av ett sovrum tog vi bort både sänggavel och gardin vilket resulterade i ett kallt eko. Jag funderade ett tag på tyger som skulle dämpa lite men så hade jag tur att hitta denna sida hos
Vi i villa där man har gjort en lysande tavla av tyg, cellplast och ljusslinga. Perfekt!

Jag fick leta bra tyg ett tag, ville ha ett tyg där ljuspunkterna passade bättre i mönstret än i deras exempel.  Village hade ett sånt tyg som passade min tanke. Problemet sen var att hitta en diodljus-slinga som tillsammans med mönstret och cellplastens storlek skulle gå att få ihop. Till slut, efter mycket letande hittade jag en slinga på 30 lampor - av vilka vi använde 28 st, två stycken är upptejpade bakom. När vi väl hade allt material så tog det inte mer än en halvtimme att sno ihop den.

177762-110

177762-111

Vi blev så otroligt mysnöjda med vår fina stjärntavla så vi gjorde en till och gav bort till lillebror.

Kommentarer
Postat av: Maria Brannestam

Jättefin tavla!!
Jag är själv sugen på att göra en tygtavla med belysning, men hittar inte någon som säljer dessa batteridrivna lampor. Jag vill inte ha flerfärgade heller utan vita ganska små. Har ni något tips var jag kan vända mig?
Tack på förhand!
Mia

2007-07-02 @ 11:06:39
Postat av: Malin

Hej Hej! Tusen tack för tipset! Ska lägga det på minnet. :-)vad fiiin din lampa blev!!! Ha en fortsatt bra dag! Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback