- födelsedagskalas!

177762-149

Jag fyllde år i lördags. Hurra!

Och eftersom jag blev kär i Åhléns nya snygga servetter fick grönt bli temat för dukningen. Gamla gröna 70-talsglas fick bli till vasar åt tulpaner och murgröna. Udda glas från olika loppisar fick bli värmeljusstakar (med värmeljus i tre olika toner av grönt från Ica). En grön "bubbelljusstake", 39 kr,  från Indiska kunde jag inte motstå - inte heller lådknopparna i grönt och lila, 12 kr, (också från Indiska), det var lite pill att mecka bort knoppdelen bara... Ja, just det - jag hittade pappas gröna glasflöte, som hängde i taket på 70-talet, den fick också vara med på bordet. Jag tog bort nätet runt om och la kulan i ett zinkfat köpt på Gotland innan jul.

Tack alla nära samt kära som kom på mitt gröna kalas och firade mig!

Kommentarer
Postat av: Ylva

Tack för att jag fick komma. Det är lätt att bli inspirerad på torpet:-)

2007-02-12 @ 22:23:35
Postat av: Thea

Grattis i efterskott! Jag blev oxå kär i de servetterna, så det resulterade i en tygtavla till vardagsrummet i samma tyg fast beige botten.

Postat av: AnnaA

Jag köpte mig tyget med det mönstret så fort jag såg det, för det är alldeles, alldeles underbart! :)

2007-03-06 @ 17:46:34
URL: http://effy.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback