- tvål på rep

177762-109

Jag fick en fråga om var man köper tvål på rep nuförtiden och jag lägger in mitt svar här, kanske finns det några fler som är sugna på en hängande tvål?

Badklossen från Gahns är väl en traditionell variant , jag har dock inte lyckats ta reda på var de säljs men ringer man till den svenska
återförsäljaren så kan man nog få reda på var den finns närmast att köpa. Men visst är den grafiska formgivnigen av kartongen stilig med en doft av sent 70-tal!

Olja & Oliv (som för övrigt ligger utmed min dagliga promenad) säljer tre olika sorter. Oliv, lavendel och oliv-kanel. De två första kostar 78.- st medans kanelen kostar väldigt mycket mer, 305.-. Olja & Oliv säljer  även på nätet.

177762-128177762-127

 177762-129

Sen hittade jag även denna reptvål hos Broderiet AB som kostar 19.- exkl. moms. Kanske säljer de bara till företag? I sånt fall borde jag kanske trycka upp min logga på ett gäng tvålar...


177762-105

Tillslut kan jag tipsa om att Åhléns hade (har?) en för 35.- vilket jag har läst i en artikel, så börja med att kolla där! Lycka till.


Kommentarer
Postat av: hanna samuelsson

Hej,
vad kul att du hittade tvålen!!! jag har sökt den länge. försökte beställa den på nätet utan större resultat så jag tänkte kolla på åhlens istället.

tack för en rolig sida eller blogg eller vad det nu kallas för!

vänliga hälsningar
hanna

2007-02-08 @ 08:42:45
Postat av: Tord

Hej!
Jag har länge undrat var man hittar dessa tvål på rep. En snabb runtsökning på internet (söksiten google) gav mig ytterst få träffar. En var dock Dig och denna sida! Jag beställde i Åhlens webshop tiotalet tvålar (ville smida medans järnet var varmt/spara in fraktkostnad) och sitter nu och väntar ankomsten!
Tack för att dina efterspaningar!

2007-04-25 @ 13:22:06
Postat av: scrolla

Men vad roligt att höra, Tord! Och tack för tipset med Åhlens webbshop, det visste jag inte. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback