- mer krus än sicksack

Anledningen till min lilla bloggfrånvaro är den här: min krusade virkning. (ja, och fästmannens födelsedag med ett litet party tog ju förstås lite av min tid också).

Jag har varit sugen på att lära mig virka ett bra tag nu och blev totalt inspirerad av
Mitt lilla hus och ägnade ungefär två dygn till att fatta det här "enkla" mönstret. Jag förstår ju att det antagligen är jättelätt - bara man fattar! Först fick jag klura ut vad förkortningarna stod för på engelska och sen översätta det till svenska termer. För att sen lära mig hur man gör. Och jag kom igång bra - men sen gick det galet. Här sprack det: work 3 st dec in next 3 ch. Nåja. Jag hittade på lite, så nått blir det. Är dock väldigt tveksam till färgvalet jag gjorde... (som jag nu ser går väldigt i färg med min scrolla)

177762-475

Om man vill inspireras så kika in på The No-End-In-Sight-Ripple-Along, där finns det massooooor med ripplade afghaner!

Kommentarer
Postat av: Lina (Inredning och design)

Oj, vad flitigt. Jag orkar inte ens sticka på vanligt sätt.

Postat av: Lina

Svårt att säga vad du skulle gjort annorlunda på bara en bild, mindre virknål kanske.

Boken Enkel virkning av erika knight tycker jag är underbar. Lätt att förstå och en massa härlig inspiration.

2007-05-10 @ 12:07:26
URL: http://linasjoblom.blogg.se/skapamera
Postat av: scrolla

Oh! Tack för boktips! Jag var på bibblan och lånade en bunt 70-talsböcker häromdagen. Alla bilder i svartvitt...

Jo, mindre nål kan jag tänka - men det är något annat också. Hmm.

2007-05-10 @ 13:04:26
URL: http://www.scrolla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback